Technikum Reklamy

ZAWÓD: TECHNIK REKLAMY
cykl kształcenia: 5 lat
symbol cyfrowy zawodu: 311943

Kwalifikacje

PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową

Przedmioty w zakresie rozszerzonym: język angielski
Języki obce: angielski, niemiecki.

Tu zdobędziesz umiejętności:
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik grafiki i poligrafii cyfrowej jest przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

  1. kreowania reklamy,
  2. zarządzania pracą zespołu lub projektem,
  3. kreowaniem kampanii reklamowej;
  4. tworzenia przekazu reklamowego;
  5. zarządzania kampanią reklamową,
  6. badanie skuteczności kampanii reklamowej,
  7. tworzenie podstawowych stron internetowych,
  8. kreowaniem kampanii w mediach społecznościowych.

Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:

  1. Podstawy reklamy,
  2. Bezpieczeństwo i higiena pracy,
  3. Komunikacja interpersonalna,
  4. Kampania reklamowa,
  5. Język angielski zawodowy.

Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:

  1. Strategia w reklamie,
  2. Kreacja w reklamie,
  3. Produkcja reklamy,
  4. Planowanie kampanii reklamowej,
  5. Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej,
  6. Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.

Miejsca odbywania praktyk:

  1. Szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiotach zapewniających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (280 godzin).
  2. Jakość świadczonych usług, profesjonalizm oraz możliwości realizowania się uczniów są priorytetem w wyborze obiektów do odbywania praktyk zawodowych.
  3. Uczniowie decydują, w którym z dostępnych podmiotów chcą odbywać praktyki.

Perspektywy zatrudnienia – specjalista reklamy – zawód zawsze potrzebny i na czasie.

Jest to zawód właściwie uniwersalny, jeżeli brać pod uwagę zatrudnienie. Specjaliści od rekalmy bowiem są chętnie widziani we wszystkich podmiotach produkcyjnych.

Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik reklamy znajdzie pracę w kraju i za granicą jako :

  1. Specjalista do kreowania wizerunku marki,
  2. Projektant przekazów reklamowych,
  3. Specjalista public-relations,
  4. Specjalista do zarządzania zespołami projektowymi,
  5. Kierownik projektów.
  6. Kierownik wydawnictwa,
  7. Kierownik działu promocji.

Miejsca pracy:

  1. Drukarnie cyfrowe,
  2. Wydawnictwa i telewizja,
  3. Freelancer,
  4. Biura projektowe reklamy elektronicznej,
  5. Agencje reklamowe i marketingowe,
  6. Firmy, korporacje, urzędy w działach promocji,
  7. Prowadzenie działalności gospodarczej.

Co po technikum?

Po ukończeniu technikum uczeń może przystąpić do egzaminu maturalnego, a następnie kontynuować naukę na studiach wyższych. Będzie mógł również uzupełnić swoje kwalifikacje w szkołach policealnych lub na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.

Procedura zdobywania uprawnień zawodowych:

W trakcie nauki w technikum uczeń zdaje egzaminy w poszczególnych kwalifikacjach. Pierwszy egzamin może zostać przeprowadzony pod koniec III klasy, zaś ostatni w styczniu/lutym klasy V. Po każdym zdanym egzaminie uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie.

Gdy uczeń zda wszystkie egzaminy i ukończy szkołę otrzyma dyplom technika reklamy. Posiadany dyplom pomoże w poszukiwaniach zatrudnienia i świadczy o umiejętnościach ucznia.  Zatem znacznie łatwiej znajdziesz pracę!

Najczęściej czytane

Zbilżające się wydarzenia

kwiecień 2024
maj 2024
czerwiec 2024
Nie odnaleziono wydarzeń!

Popularne Artykuły

Bezpieczna Młodość

Jesteśmy w CMI

CMI