ZAWÓD: TECHNIK REKLAMY
cykl kształcenia: 5 lat
symbol cyfrowy zawodu: 311943
Kwalifikacje
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Przedmioty w zakresie rozszerzonym: język angielski
Języki obce: angielski, niemiecki.
Tu zdobędziesz umiejętności:
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik grafiki i poligrafii cyfrowej jest przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- kreowania reklamy,
- zarządzania pracą zespołu lub projektem,
- kreowaniem kampanii reklamowej;
- tworzenia przekazu reklamowego;
- zarządzania kampanią reklamową,
- badanie skuteczności kampanii reklamowej,
- tworzenie podstawowych stron internetowych,
- kreowaniem kampanii w mediach społecznościowych.
Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:
- Podstawy reklamy,
- Bezpieczeństwo i higiena pracy,
- Komunikacja interpersonalna,
- Kampania reklamowa,
- Język angielski zawodowy.
Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:
- Strategia w reklamie,
- Kreacja w reklamie,
- Produkcja reklamy,
- Planowanie kampanii reklamowej,
- Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej,
- Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
Miejsca odbywania praktyk:
- Szkoła organizuje praktyki zawodowe w podmiotach zapewniających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanego zawodu w wymiarze 8 tygodni (280 godzin).
- Jakość świadczonych usług, profesjonalizm oraz możliwości realizowania się uczniów są priorytetem w wyborze obiektów do odbywania praktyk zawodowych.
- Uczniowie decydują, w którym z dostępnych podmiotów chcą odbywać praktyki.
Perspektywy zatrudnienia – specjalista reklamy – zawód zawsze potrzebny i na czasie.
Jest to zawód właściwie uniwersalny, jeżeli brać pod uwagę zatrudnienie. Specjaliści od rekalmy bowiem są chętnie widziani we wszystkich podmiotach produkcyjnych.
Posiadacz dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik reklamy znajdzie pracę w kraju i za granicą jako :
- Specjalista do kreowania wizerunku marki,
- Projektant przekazów reklamowych,
- Specjalista public-relations,
- Specjalista do zarządzania zespołami projektowymi,
- Kierownik projektów.
- Kierownik wydawnictwa,
- Kierownik działu promocji.
Miejsca pracy:
- Drukarnie cyfrowe,
- Wydawnictwa i telewizja,
- Freelancer,
- Biura projektowe reklamy elektronicznej,
- Agencje reklamowe i marketingowe,
- Firmy, korporacje, urzędy w działach promocji,
- Prowadzenie działalności gospodarczej.
Co po technikum?
Po ukończeniu technikum uczeń może przystąpić do egzaminu maturalnego, a następnie kontynuować naukę na studiach wyższych. Będzie mógł również uzupełnić swoje kwalifikacje w szkołach policealnych lub na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Procedura zdobywania uprawnień zawodowych:
W trakcie nauki w technikum uczeń zdaje egzaminy w poszczególnych kwalifikacjach. Pierwszy egzamin może zostać przeprowadzony pod koniec III klasy, zaś ostatni w styczniu/lutym klasy V. Po każdym zdanym egzaminie uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie.
Gdy uczeń zda wszystkie egzaminy i ukończy szkołę otrzyma dyplom technika reklamy. Posiadany dyplom pomoże w poszukiwaniach zatrudnienia i świadczy o umiejętnościach ucznia. Zatem znacznie łatwiej znajdziesz pracę!